De verzendopties op een rijtje:
Voor Nederland:
- Standaard verzending: Thuis of elders leveren met PostNL voor € 4,95
- Ophalen bij een PostNL locatie met € 0,15 korting voor € 3,80
- Uw bestelling wordt GRATIS verzonden als u meer dan € 45,- bestelt.
Voor België en Duitsland
- PostNL standaard verzending: thuis of elders geleverd voor € 6,95
- Uw Bestelling wordt GRATIS verzonden als u meer dan € 65,- bestelt.
Voor Frankrijk, Spanje en Portugal en Italie:
- PostNL standaard verzending: thuis of elders geleverd voor € 14,95
- Uw Bestelling wordt GRATIS verzonden als u meer dan € 85,- bestelt.
Orders die u plaatst op werkdagen(ma-vrij) voor 15.00 uur worden nog dezelfde dag door ons verzonden. Orders die op werkdagen na 15.00 uur en in het weekend bij ons binnenkomen, worden op de eerstvolgende werkdag na ontvangst van uw bestelling verzonden.
Om onze scherpe prijzen te kunnen blijven aanbieden moeten we een minimaal orderbedrag hanteren van € 9,-
Hoe werkt PostNL?
Met PostNL kunt u uw bestelling bij u thuis of op elk ander gewenst adres af laten leveren. PostNL levert doorgaans binnen 1-2 werkdagen. Voor meer informatie kunt u kijken op www.postnl.nl
Nadat u besteld heeft krijgt u van ons een track & trace barcode waarmee u uw bestelling kunt volgen bij PostNL. Track & trace is een handige manier om je zending met barcode online te volgen of met de PostNL-app. U ziet hier het bezorg moment en de locatie.
Zelf de bezorgtijd of -plaats kiezen
Komt de bezorging niet goed uit? Kies dan zelf waar en wanneer je je pakket wilt ontvangen. U ziet de mogelijkheden in de track & trace omgeving.
U kunt kiezen voor:
- bezorging op een ander moment (overdag of ‘s avonds).
- bezorging bij de dichtstbijzijnde PostNL-punt.
Zodra PostNL het pakket heeft ontvangen (meestal in de avond), kun u uw keus aan PostNL doorgeven. Check in de app of in uw overzicht of dit voor uw pakket kan.
Niemand thuis?
Dan geeft PostNL uw pakket af bij de buren of bij een PostNL-punt in de buurt.
LET OP: PostNL doet geen briefje meer in uw bus als u niet thuis bent. In dat geval probeert de chauffeur het bij de buren of levert het af bij een PostNL punt in de buurt. Deze stuurt het na 7 dagen weer terug naar ons.
Ons advies: Hou uw mailbox in de gaten en check de track en trace om te kijken waar uw pakje zich bevind. Als u een melding krijgt dat uw pakje is afgeleverd doe dan even navraag bij uw buren.
PostNL afhaalpunt
Als uw pakket is geleverd bij een PostNL punt krijgt u bericht zodra het pakket daar is. U moet dan uw legitimatie meenemen om uw pakket in ontvangst te kunnen nemen. Goed om te weten: PostNL bewaart uw pakket een week op het PostNL-punt. Daarna sturen ze het terug naar ons en kost het u extra bezorgkosten.
Niet afhalen of weigeren van de bestelling
Indien u een bestelling weigert of niet (op tijd) afhaalt bij een afhaalpunt zullen de daadwerkelijke verzendkosten van € 6,50 voor de retourzending bij u in rekening gebracht worden. Ook als u de bestelling vervolgens annuleert worden deze kosten in mindering gebracht op de creditering.
Pakket niet bezorgd?
Is uw pakket de volgende werkdag nog niet bezorgd? Dan kunt het volgende doen:
1. Controleer de status van uw pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op uw telefoon. Vul de track & trace-code en uw postcode in. De track & trace-code krijgt u van ons in een directe link en staat vermeld in uw bevestigingsmail.
2. Heeft uw pakket de status ‘Bezorgd’?
Dan is het pakket waarschijnlijk bezorgd bij de buren of een PostNL-punt bij u in de buurt. De bezorger laat in dat geval een kaartje achter waarop staat op welk adres het pakket is bezorgd. Het kan ook zijn dat je pakket in ontvangst is genomen door een huisgenoot.
Heeft uw pakket een andere status?
Wacht voor alle zekerheid nog even af. Pakketten worden door PostNL doorgaans bezorgd op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag), maar altijd binnen twee bezorgdagen. Goede kans dus dat uw pakket alsnog wordt bezorgd.
3. Na twee bezorgdagen nog geen pakket?
Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice per mail klanten@wipawebwinkels.nl of per telefoon op nummer 010 52 11110
Ik heb een verkeerd bezorgadres of email doorgegeven!
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.